Vanita från Lyxfällan är störthärlig - se henne på bartenderskolan (hon vet ju hur mycket det kostar att bli känd)

I torsdags blev jag, liksom alla andra som såg Lyxfällan på trean, fast i tanken hur en blond, arbetslös bimbo kan leva lyx- och glamourliv med det "lilla söta guldkortet" som hon säkert sa. Därför blev det en chock när jag fick höra talas om att hon också är med i Bartenderskolan. Och ja, efter att ha sett bartenderskolan i en kvart kunde jag med egna ögon se Sveriges nya programbimbo. Därmed kom tanken upp: tänk om hon skuldsatte sig och köpte alla sina saker för att komma med i lyxfällan och fästa sig i det svenska medvetandet.

I lyxfällan fick man intrycket att hon var lite borta (jag behöver nog inte gå närmre in på det). Saken är den att jag inte tror att hon är så pass borta som hennes före detta blonda hår stoltade med. Istället finns en stenhård kalkylator som i skydd av den sockersöta fasaden gör allt för att bli känd. Det får mig att bli lite imponerad av henne och hennes förmåga att dölja sitt inre. Men... det förklarar inte varför hon går i skuld!

Hon hade ju fan 86 000 kronor i skuld - hon hade 40 000 i oifyllda kassakort liggandes i lägenheten - och hon hade en samling skor som säkert skulle, om de sätts på hög, nå upp till månen. Visst, i och med mina studier är jag skuldsatt av CSN. Men om jag inte får jobb på en ekonomifirma kommer jag ju ha en bra utbildning att lägga i ryggsäcken. Vanita, däremot, har gjort bort sig inför alla lyxfällans tittare. Så... trots att jag, eftersom jag saknar hennes sockersöta utstrålning [saknar jag det ... hmm... näääääää] och hennes driv att bli känd, aldrig kommer få ett lika glammigt liv som henne - är mitt val att skuldsätta mig hos CSN minst sagt... bättre

Så, om ni vill se Sveriges kanske nästa kändis, kolla in Vanita i Bartenderskolan. Men om ni, liksom jag, bemöter fenomenet med endast ett axelryck kan jag grutelera er till att ni missar henne

Kommentarer
Postat av: Sara H

Kolla in vanita.myshowroom.se

2010-10-27 @ 13:11:38
Postat av: Daniel

Ja, jag hade hört talas om bloggen - orkade bara inte leta upp den. Men värt ett besök iaf

2010-10-27 @ 14:04:21
Postat av: erica

fräckt daniel, vilken härlig liten idé om att även spån kan tänka och ha drömmar haha =)



jag har en kompis som berättade att en fd robinsondeltagare, emma andersson, en gång sa i sin hemort att hon skulle knulla sej till toppen. sagt och gjort, hon slog sej in i kändisvärlden och kunde snart betitla sej som lyxhustru. mission; completed. så visst är din teori mer än lovligt trolig, även om det för oss normala människor verkar sannslöst idiotiskt att använda skuldsättning som metod...

2010-10-27 @ 15:07:10
Postat av: Daniel

Haha, kul att du ser en liten trovärdighet i min teori :) Men om jag får vara ärlig gav hennes blogg mig andra åsikter om Vanita. Hon får gärna ha drömmar, men att hon skuldsatte sig för att bli känd är inget annat än en tanke som underhöll mig i onsdags-regnet =D

2010-10-27 @ 22:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0