Lättande besked - västerblocket pausar samarbete

Hmm, som människa vill jag aldrig ändra människor eftersom de bäst klarar av att ändra sig själva. Detta är rätt moraliskt, tycker jag, eftersom det visar att jag accepterar andra människors värde. Dock säger det också att jag inte gillar att andra försöker ändra mig. Senast var det en rätt god vän som gick för långt. Han är en vänstermänniska, talar riktigt illa om högern. Men jag är ju snäll så jag säger ju inget  - oavsett vad jag tycker om åsikterna. Men nu gick han för långt, försökte ifrågasätta mina åsikter. Till slut sa han "Jag försöker få dig att vakna upp!". Visst är det rätt översittaraktigt att man bara spyr. Och om jag inte levde enligt mottot att inte välja bort kompisar på grund av deras politiska färg skulle jag valt bort kompisen för länge sen. Men - jag ser över detta - för visst betyder vänskap mer än något annat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0