"Ung och Bortskämd" får mig att spy

Jag såg precis på "Ung och Bortskämd". Det är en big brother-liknande dokusåpa (utan sex, för närvarande) som handlar om att 10 bortskämda ungar får tillfälligt flytta hemifrån och klara sig för sig själva. Än så länge är det lagom underhållande. Men om jag får vara ärlig spyr jag över deras bortskämdhet...

Som person skulle jag inte platsa i programmet - när jag var 19 år flyttade jag hemifrån och jag älskade att ta hand om mig själv. På samma gång har jag blivit så pass indoktirerad att inte spendera mer pengar än vad jag får (kära månadspeng som förvandlades till CSN - som förhoppningsvis i framtiden förvandlas till god lön) - vilket inte dessa "pappa betalar"-människor är.

Ja, jag skulle nog kunna spotta ut fler ord om dessa människor men det skulle bara göra blogg-inlägget flummigt och olösbart. Därför avslutar jag istället med att säga att jag är glad att mina föräldrar inte misshandlade mig psykiskt på samma sätt som deltagarnas föräldrar gjorde åt sina barn - alltså att mina föräldrar ställde krav på mig och gjorde att jag kan klara mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0