Jag tänkte använda min andra blogg för att förbättra mina språkkunskaper

Under min tid som arbetslös har jag funderat på att det finns många sätt att fördriva tiden på. Man kan bara sitta ned och ta det lugnt, man kan spela dataspel och man kan se på filmer. Men ingen av dessa håller upp mitt intresse i längden eftersom jag vill göra saker som utvecklas mig som människa. Därför brukar jag fördriva tiden med att läsa nya språk

Just nu är det franska som jag läser. Jag studerar nämligen det språket för att jag har svårt att utvecklas i tyska och italienska om jag inte har någon att prata med. Därför läser jag just nu franska.

Men man måste ju använda språket för att inte glömma bort det. Därför använder jag min andra blogg för att skriva på andra språk. På så sätt behåller jag någon slags mätning om hur det går - och ni får se hur mycket sämre jag skriver på tyska, franska och italienska än svenska, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0