Jag ska ringa ett samtal

Det känns som att oavsett hur många cv:n som man skickar ut söker man inte jobb sålänge man inte ringer företaget. Och nu ska jag ringa ett företag... men pulsen är i högvarv. Nu gäller det =)

Nu ringde jag företaget och pulsen är snabb. Jag hade mitt manus som jag hade förberett och det hjälpte mig verkligen. Utan den skulle jag inte alls ha vågat ringa.

Jag försökte mitt bästa men när jag frågade om företaget bombaderades jag med information om det, och jag visade tyvärr att jag inte minns hälften "så det är ett stort företag" sa jag, ha!

Nåväl: jag ringde för att jag måste. Jag har svårt att ringa ett samtal om jag inte sitter på ett kontor. Det är just att jag inte har vågat ringa någon som har att jag inte har vågat ringa någon. Coachen i mig säger hela tiden "hur tänker du: varför har du inte ringt nån?" Därför ringde jag. Och jag får nog ringa imorn också - för att börja vänja mig vid att tala i telefon.

Kommentarer
Postat av: Paula

Håller tummarna för att du får ett jobb i julklapp! God advent!

2010-12-01 @ 21:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0