Två goda nyheter - varav ett är att jag fick A på en engelsk tenta!

Idag har jag två glada nyheter att berätta - och en av dem kan också vara en dålig nyhet om jag inte klarar av det.

Låt mig börja med den till 100 % glada nyheten. Det är så att andra tentaresultatet från Italien har kommit. Det var BEC (business english in Cambridge; alltså en TOEFL-liknande historia) som offentliggjordes. Vad fick jag? A. På gränsen. Så jag är ju mer eller mindre jättenöjd och nästan lite överraskad eftersom jag trodde att jag skulle få B.

Den andra goda nyheten är att jag sökte jobb på skolans International Office, och att jag fick det. Det är jag jätteglad för. Men det är ju två saker som gör mig nervös (eftersom alla är nervösa sådär innan man går in i nåt nytt). För det första har jag aldrig haft ett riktigt jobb innan så det är ju att gå in i nåt alldeles supernytt! Och sedan är det heltidsjobb vilket gör att jag kommer att bortprioritera skolan väldigt ofta. Dock är det inget som skrämmer mig för under min tid i studentkåren har jag sett folk som allvarligt har kämpat superhårt med skolan och engagemanget - och om de klarar det så klarar jag det. Jag är ju trots allt inte mer än omänsklig

------------------------------


Kommentarer
Postat av: erica

återigen grattis, vet att jag va liiite trög när du sa det först haha. hade hjärnan helt på annat håll! men supergrattis, det här klarar du galant!

2010-01-07 @ 22:46:12
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/
Postat av: Daniel

hehe, ingen fara. Efter en dag där kommer du se att jag glömmer bort vad du heter - och efter en månad att glömma bort svenskan.



(men jag ska försöka att inte glömma Fummen =P )

2010-01-08 @ 01:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0