Jag saknar att bara ta en öl och snacka skit - såsom jag gjorde i Italien

Det är mycket som jag saknar från Italien. En av sakerna är att bara hänga med kamrater, ta en eller fler öl och bara snacka skit. Det var så otvunget - man bara levde för dagen.

Varför jag saknar det? Jag vet inte. Kanske var det just otvungenheten som lockade mig. Eller att man kunde slappna av efter en hård dags studier. För hårt, det var det. Vi hade lektioner nästan varje dag och om man inte hade lektioner gjorde man annat. Ja, man gjorde allt annat än att ta det lugnt - förutom när man tog den lilla ölen.

Så det är nog något som jag hoppas att jag fortsätter med; att man bara besöker en vän eller en kompis, tar ett par öl och snackar skit. Varför? Om det var livet i Italien kan man lika gärna leva livet här.

-----------------------------------------

Installerade om datorn idag. Självklart är det nåt fel på windowsskivan så jag fick installera Ubuntu istället - vilket funkar sämre än XP. Lyckat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0