Jag blev frustrerad av att leta upp rätt moka-bryggare

Idag har jag äntligen fått reda på vad ren och skär frustration betyder för det är det som jag har blivit idag. Det beror nämligen på att just den moka-bryggaren som jag letade efter inte fanns någonstans i stan. Ja, just det, alla var slut.

Låt mig förklara bakgrunden till detta spektakel. Jag har nämligen blivit mer eller mindre besatt av det italienska kaffet. Att komma tillbaka till Sverige och dricka det svenska kaffet är som att välja alkoholfri öl till maten - det är bara smaksatt och färgat vatten. Därför letar jag efter en moka-bryggare så att jag slipper lägga 18 kronor på varje kopp.

Problemet är bara den att jag inte hittar just den bryggaren jag vill ha. Jag vill ha en bryggare av det här märket (som ni ser på bild) med storleken 3 koppar. Nog finns det rätta märket här, men bara med sex-koppars-storlek. Och den enda affären som säljer rätt storlek av rätt märke har ett i övrigt dyrt sortiment så jag väljer gärna en billigare variant.

Så ja... sökandet går vidare. Och om ni råkar se en bryggare av rätt märke och storlek så är ni mina hjältar om ni säger var jag kan hitta dem.

------------------------------

Hade förövrigt en moka-bryggare i mitt studentrum i Castellanza. Märkesfjolla som jag är gav jag bort den eftersom jag trodde att det skulle vara pinsamt lätt att hitta rätt moka-bryggare här hemma. Så fel jag hade... Cazzo!

Angry face

Kommentarer
Postat av: Lasse

Bialetti är märket du letar efter antar jag?



Men sådana finns överallt, Cervera tror jag min är ifrån.



Annars finns de att köpa på nätet. 300 spänn kanske.



2010-01-10 @ 12:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0