Jag blev dömd efter mitt utseende och mina politiska åsikter på en och samma gång

En sak som jag misstänker att ni bloggläsare inte missat är att mina politiska åsikter är åt det mer blåfärgade hållet - för att uttrycka mig rent diplomatiskt. Dock ser jag ju inte det som några problem eftersom jag väldigt sällan låter politiska spörsmål styra diskussioner; jag menar: så länge det är en förnuftig människa jag pratar med bryr jag mig inte om den har blåa eller röda åsikter. Tyvärr var det en kille som inte tyckte så.

Låt mig förklara. Jag var och festade på Gedigets nyårsfest men förberedelserna var rent ut sagt kaosartade. Jag hade kommit hem till min lägenhet och hade två, tre timmar på mig att packa ut mina väskor och göra mig iordning till festen. Till saken hör också att jag inte har klippt mig sen november-ish eftersom jag inte har nog med pengar till det så mitt hår är längre än vad jag vill ha det till. Så, då kommer ju frågan som man ställer sig i stress: hur ska man göra med håret för att få till den rätta nyårsfrisyren? Tja... ... ... backslick kanske. Så för första gången på flera år försökte jag forma en back-slick-frisyr.

Sedan hoppar jag till nyårsfesten för där snackade jag lite med en speciell kille som jag träffade lite snabbt på nyårsfestens förfest. Den där killen frågade mig plötsligt om jag var moderat. Eftersom det partiets åsikter överrensstämmer rätt så bra med mina kunde jag inte säga annat än ja. Samtidigt frågade jag honom om hur han kunde dra den slutsatsen. "Jag ser det på dig" sa han och där slutade diskussionen.

Så ja... han var speciell. Men man kände sig bedömt av att man hade dessa blåa åsikter. Och man kände sig bedömd av att han drog den slutsatsen på grund av min nödlösning. Så nu har jag faktiskt för en gångs skull blivit bedömt på två sätt på en och samma gång. Inte många som råkar ut för det!

-------------------------------------

Jobbet går fortfarande bra. Har en bra och rolig tjej som jag jobbar med. Ni kan läsa en artikel om oss på min skolas hemsida =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0