Efter min första arbetsdag kan jag säga att det verkar gå bra

Så, nu är den första arbetsdagen avklarad och jag kan säga såhär att det verkar vara ett riktigt fantastiskt jobb som kommer att passa mig. Man sitter inte och väntar på arbetsuppgifter utan det är istället väldigt fritt och i samrådet med min kollega kan vi bestämma mycket om vad vi ska göra. Ja, det verkar till och med så bra att man kan ta med sig skolböckerna och studera medan man sitter på kontoret - vilket jag mer än väl kommer att göra.

Men jag tog också chansen och sökte posten som styrelsemedlem i Kårstyrelsen. Egentligen har jag redan nog med saker att göra, men då styrketjejerna (tjejmaffian, ordförandetöserna, eller vad man annars ska kalla Arbetsutskottet på intresseväckande blogg-språk) hävdade att jag inte behöver ställa upp lika mycket som förra året kommer jag ju hjälpa dem. Ja, jag menar; efter ett sådant välkomnande i Kristianstad måste man ju hjälpa dem =P

Nåväl. Jobb imorn. Check. Skönt. Check. Äta snart - check check.

-------------------------------------------------------

Snart är det ju val och därför stardade jag gruppen "Om Mona Stahlin vinner valet ska jag börja kalla Sverige för Sverjet". Lite småbusigt tycker jag. Dock har vi alla som är intresserae av politik rätt till att göra sådana småprovokationer eftersom det trots allt bara blir val en gång vart fjärde år - så man måste ju njuta så länge det varar!

Kommentarer
Postat av: Sebastian Kvist

Hej!



Jag är en studerande vid Jönköpings tekniska högskola, som funderar/drömmer om att plugga ett år i Italien. Om så blir fallet är det Castellanza som är alternativet.



Av de händelser jag läste här ur din blogg att döma, så är det precis så fantastiskt som jag hoppas på!



Jag skulle gärna vilja få reda på mer om staden och om förutsättningar/förväntningar på en själv. OM du har lust och tid kan du gärna skicka ett mail till sebolaison(a)gmail.com och lägga till mig på Facebook.



Tack för en trevlig läsning!



//Sebastian Kvist

2010-01-14 @ 12:52:09
URL: http://sebastiankvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0