Är det värt att vara gentleman ibland?

Nu när jag tar hand om tvätten (ja, jag vet att det är utanför tvättiderna men tiden i Italien har förstört mig) tänker jag på hur en tjej har upptagit mitt sinne med sina mycket speciella ord. Det hon sa var enkelt, men gör mig ändå väldigt förvirrad eftersom det går emot det hon sa till mig för flera månader sedan. Hon sa nämligen att hon inte vill ha en gentleman - utan hon vill ha en riktig man. Och jag kan inte riktigt förstå det. Speciellt inte när hon för flera månader sedan talade om hur idiotiska alla män är (och vägrade kalla mig man eftersom jag är en *trumvirvel* gentleman)

Jag dömmer henne inte på ett vis eller har några åsikter om henne på ett annat vis, men jag blir förvirrad och som en man är det något som jag hatar att vara. Jag förstår nämligen inte riktigt varför man skulle föredra en vad det i frågetecknets namn kallas en riktig man (och också vad som gör att jag inte kommer upp i den kategorin). För vad är en sådan typ av en man? Frågar ni mig är det en som mig. Som offrar sig för laget, som alltid ställer upp, som tar emot dåliga nyheter utan att bråka - och sådana saker (egentligen är det idealmänniskan, men eftersom jag är man och vill vara en idealman så är jag fri i min tolkning nu =P ). Men om man frågar tjejer så verkar det vara grobianer som Fadde eller grobianavföringar som Fritzl, för det är ju ändå de som gifter om sig i fängelse fler gånger än vad jag hinner byta underkläder.

Så det jag vill säga är att det är en kulturchock att komma tillbaka till Sverige och se den här mentaliteten. Jag menar, därborta i Italien var det ingen som ens var i närheten av att ens yttra något sådant. Där var det istället klass hos tjejerna, skulle typ aldrig yttra något sådant. Istället skulle det vara något annat (ja, ett par italienska tjejer ville bort från Italien för att komma till nåt land där killarna behandlade dem på ett mognare sätt).

Så ja... jag känner mig lite bitter (gnider tänder lite här och där) och undrar vad det är för land som jag har fötts i. Känner att man kanske ska flytta utomlands där den svenska mentaliteten är avskydd som pesten.

Nåväl... jag kanske kan vara glad över en sak (och jag vill hårddra det och säga att jag är riktigt glad över det) och det är att hon inte sa en helt annan sak. En sak som fått mig rasande när jag såg det någonstans. Och det är att hon kunde säga att "killar är som toaletter - de bästa är upptagna och resten är fulla av skit". Eftersom sådana som mig då tydligen är fulla av skit och grobianavföringar som Frtizl är upptagna så hade jag sagt upp kontakten med vem som än säger denna mening med full allvar.

------------------------------------------------------

Uch vad omanligt det känns att blogga? Varför? Jo, när man loggar in på startsidan ser man bara tjejreklam med rosa färger och sådant. Bör nog göra en K.A och manla upp bloggen lite (manla = göra den manligare)

Kommentarer
Postat av: erica

jag tror faktiskt inte det är svensk menatlitet det är fel på den här gången, utan vår kära mtv- generation. häftiga killar har vita spännislinnen och ljusa jeans och tvekar inte att skjuta folk, bedra alla sina flickvänner samtidigt eller sno godis från barn. vem vill inte ha en sån kille framför den där trygga johan/kalle/pelle svensson som har ett jobb, god uppfostran, gillar tipsextra och lite öl? jag tror fortfarande de flesta tjejer gillar tipsextra- killen mer än spännislinne-killen, iaf när dom slutar vara 18 år och ashäftiga. det är nog en mognadsfråga, och glitter- och paljettbrudar (dom som gifter sej med spännislinnet) brukar inte tillhöra de mest mogna =P

2010-01-08 @ 11:42:54
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag hoppas verkligen på vad du säger, Erica, för man har ju varit den där trygga vad-han-nu-heter för länge =)

2010-01-08 @ 18:28:03
Postat av: My

Jag tror jag håller med Erica, den där spänningskille vill man bara kanske leka lite medan den där trygga killen är vad man vill gifta sig med och ha en stabil grund.

2010-01-09 @ 23:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0