Självmordbombaren visar att Twitter inte är en bra nyhetskälla

Igår, efter att ha kollat klart på "The Terminal" började jag intressera mig för den självmordbomben som slog ned som en bomb i Stockholm. Snabbt kollade jag in Twitter och möttes först av ett par nyheter som gjorde det värt för mig att besöka sidan. Till exempel fick jag direktlänkar till intressanta internationella länkar.

Tyvärr tog intresset slut när jag började inse att inga fler nyheter skulle komma fram. Istället började människorna ta fram sina politiska åsikter. SD:s partyprincessaktiga pressekreterare blev rätterligen kritiserad för att ha längtat efter bombdådet, men alla skulle nämna det. Sedan var det någon som nu ifrågasätter varför självmordsbombaren kallas för terrorist när den vita lasermankopian "bara" ses som en ensam dåre. Till slut börjar folk vända Reinfeldts ord om "demokrati" mot honom och beskyllda honom för att kämpa mot demokratin. Knäppt och idiotiskt.

Jag, som är en nyhetsnarkoman, vill ha nyheter som förklarar vad som hände. Jag vill inte se folk tugga klychor lika intensivt som rabies-hundar tuggar fradga. Därför litar jag verkligen mer på SÄPO och deras ord och bedömningar än på någon vanlig Twitter-skribent utan verklighetsuppfattning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0