Jag vill att 2011 ska bli bättre än 2010

2009 var ett superfantastiskt år. Jag kan inte beskriva hur bra det var. Då fick jag umgås med vänner, göra ett par första-gången-saker och delta i för andra oförglömliga fester. Men jag fick också dra till Italien och uppleva mitt bästa halvår i mitt liv. Därför känns 2010 som ett något mindre bra år. Jag menar: trots att jag har åkt till Estland, Stockholm, funnit nära vänner, varit med om legendariska fester och så vidare, har jag också upplevt ångest, stress, och en olycka i min släkt. Därför känns det som att 2010 är ett skitdåligt år om man jämför med 2009 - som var mitt bästa år i mitt liv.

Men snart kommer 2011! Då inleds året med att jag uppfyller min dröm om att arbeta utomlands. Ja, jag får till och med ett jobb som gör att mitt CV ser så mycket bättre ut! Samtidigt får jag träffa nya människor och kanske förbättra min tyska, samtidigt som att jag får chansen att lära mig ett helt nytt språk: tjeckiska.

Ja, 2011 kommer bli ett superår! Och jag hoppas att ni upplever samma sak! Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0