Försvaret av Assange tar odrägliga propotioner - och det visar hur tjejer behandlas i medier

Sverige är med i världsnyheterna, men det är för att en svensk tjej har hävdat att Assange, Wikileaks-grundaren, har våldtagit henne. Egentligen känns det som en riktigt dålig spion-thriller. Jag menar: om vi såg en film om någon som avslöjade något stort, skulle det inte vara en väldigt dålig manusförfattares tankar att en våldtäkts-dom ska förstöra klock-ringarens trovärdighet? Och om det nu hände i verkligheten, skulle inte man säga att det är för film-liknande för att vara verklighet?

Tyvärr har detta hänt. En klockringare, Assange, är den som, förutom att sprida hemliga dokument, enligt åklagare våldtar och sexuelt ofredar tjejer. Och tajmingen kunde inte vara bättre - nu säger alla att tjejerna är betalda av CIA att ljuga för rätten. Att hela våldtäktstgrejen bara är en bluff för att skada Wikileaks och Assange.

Egentligen vet jag inte vad jag ska tro. Jag menar: våldtäktsmisstankarna är ju så bra tajmade att de kunde skada en viktig persons trovärdighet i ett kritiskt skede. Men de kunde också vara sanna - och konspirationsförsvaret kan vara en pervers äckel-herres sadistiska försvar!

Dock tror jag att jag stödjer tjejen mer än Assange. Orsaken till detta är att en sådan här händelse visar hur tjejers ord fortfarande väger mindre än en mans. Nu säger alla att Assange är oskyldig. Och ja, jag har fått reda på vem som är offret. Jag har hittat hennes twitter - och jag har hittat en grupp på facebook som målar ut henne som en "lying bitch". Jag har sett att hon är världens mest hatade person just nu.

Sydsvenskan tog upp det i sin artikel idag. De nämnde hur den våldtagna tjejen jämförde Assange med Bjästa-tjejen, där en tjej blev våldtagen men där hela samhället stödde den våldtagande äckel-mannen. Där var det en tjej som bevisligen blev våldtagen - men som, bara för att hon var tjej, tappade sitt omdöme.

Att läsa sådana saker gör mig arg. Att se facebook-grupper som utmålar den enligt hennes uppgift vålgtagna tjejen som lögnare för att hon råkade bli påsatt av Assange är ännu värre. Men att folk inte inser hur löjliga de är med sin dubbelmoral - och ifrågasätter en tjejs påståenden bara för att hon är kvinna - är värst!

Länken hittar ni här

Kommentarer
Postat av: cura emorroidi

Bra skrivet. Jag har verkligen blivit paff dessa veckor.

2010-12-16 @ 17:46:24
URL: http://www.it.hemapro.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0