Det börjar röra sig med jobbsökandet

Jag minns den 9e juni. Det var då som jag hade min första skype-anställningsintervju. Intervjun gick dåligt eftersom jag inte hade orkat förbereda mig - två dagar innan hade jag nämligen fått beskedet att min morfar, som hade råkat ut för en olycka, hade förklarats hjärndöd av läkarna. Men ändå är jag glad för att jag genomfick denna intervju för jag lärde mig mycket av den.

Nu spolar vi frammåt bandet till 7/12. Idag har jag haft min andra intervju med en arbetsgivare från Rumänien (ja, jag sökte jobb där). Intervjun gick rätt så bra, och jag var riktigt förberedd. Det finns bara några detaljer som jag tänker på, men jag är rätt nöjd. Och på torsdag ska jag bli intervjuad igen: om jag sköter mig får jag jobbet.

Och det skulle räcka så, om jag inte fick ett samtal från en arbetsgivare från Tjeckien direkt efter, som bokade in mig på intervju på fredag. Wow! Kanon!

Nå, jag hoppas att jag får något av de jobben för jag behöver erfarenhet. Och svenska arbetsgivare struntar i den enorma kompetens som finns i krokarna för att man saknar erfarenhet.

Det rör sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0