Att bli ifrågasatt av sin jobbcoach istället för att bli påhejjad

Jag går hos en jobbcoach. En orsak till det är att visa arbetsförmedlingen att jag är aktiv. En annan orsak till detta är att det är gratis så då får man ju liksom se vad det leder till.

Det kan hjälpa, men det kan också stjälpa. Som idag. Jag nämnde att jag skulle ha en intervju med ett bemanningsföretag från Tjeckien. Då började coachen ställa frågor som om jag vet om det är ett bra företag, om man kan lita på dem, om de är seriösa, om jag har tänkt igenom allt. Till exempel tog hon upp en gammal klyscha som säger att man måste ansöka om uppehållstillstånd hos den tjeckiska ambassaden i Stockholm - och missade att både Sverige och Tjeckien är EU-länder. Summa sumarum kändes det som att hon skulle säga "tänker du inte igenom allt, lilla du" när hon började ställa frågor. Självklart blev det en konstig stämning mellan oss två eftersom jag kände att jag blev tryckt mot väggen.

Nå: jag förstår henne. Men det är ju inte sånt som man vill höra en dag innan man intervjuas. Då ska man peppas. Nu känns det som att företaget är ett jävla lurendrereji-företag, enbart för att jag inte kunde svara på alla coachens frågor. Skit alltså!

Kommentarer
Postat av: Wilma

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-13 @ 05:05:07
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0