Jag fördriver tiden med att förbättra mig

Nu, under min period som arbetslös "stackare", har jag nästan inget att göra. Jag menar, jag har inget jobb att gå till så jag bestämmer ju till 100 % vad man ska göra av tiden. Egentligen kunde man ju välja att bara fördriva timmarna framför datorn men det kommer möjligen inte få mig att utvecklas som människa. Därför satsar jag på att förbättre mig på dessa saker: 

jag springer målmedvetet
Jag har påbörjat att lära mig spela munspel
Jag övar dagligen (fortfarande) på talet och dess artikulation [nu är det magandning som gäller] 

Så, sak nummer tre förlorar man aldrig på att göra eftersom jag fortfarande kan tjäna på att artikulationen blir så fulländad som möjligt. Och munspelandet tjänar jag på eftersom musik bara utvecklar hjärnan. Sedan gör löpningen att hälsan blir bättre. 

Så, jag gör saker för att förbättra mig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0