Cognito ergo sum

Att söka arbete är tufft. Det tuffaste är att om man bara får bakslag minskas ju ens självförtroende, och då vill man kanske inte längre söka jobb längre eftersom man bara får avslag. Men då är det bra att man har munspelet och löparskorna till hands för då kan man lära sig att så länge man försöker lite per dag utvecklas man efter hand. Till exempel kanske jag inte kan få ett jobb på direkten, liksom att jag inte kan springa ett marathon-lopp på en gång. MEN om jag springer fem kilometer per dag i en vecka ökar ju min chans att jag kan springa en mil, så om jag söker minst ett jobb per dag ökar ju min chans att få jobb. Så, för att avsluta min analogi är det bara att ta på sig sina jobbsökar-dojjor och bara hitta det perfekta jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0