Jag kan fortsätta tänka mycket - men helst på rätt saker

Jag kom precis på vad det är som tynger mig och det är bara det att jag tänker väldigt och alltför mycket - och på helt fel saker. Om jag tänkte mycket på rätt saker skulle jag ju vara en gladare person för vi människor är mer eller mindre vad vi tänker på. Därför måste jag lära mig att rikta in tankarna på sådana saker som för mig att vara nöjd med mig själv.

En sak som gör mig nöjd med mig själv är att jag utvecklas och för att göra detta måste man investera tid i det man gör. Jag lägger mer tid vid prison break än vid till exempel italienskan och därför utvecklas jag inte. Så vad är då lösningen? Att diska och sedan gå till skolan och öva på italienskan. Inte bara på att prata, utan även att bli helt säker på böjningarna. Jag kan böja med lite eftertanke - men visst måste man kunna det blixtsnabbt när man talar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0