Dagens chockerande händelser

Jag är en person som har svårt att bli överraskad - ja, än mindre chockad. Därför blev jag glad över att få uppleva två för en gångs skull positiva chockar. För det första klippte jag mig idag. Frisören tvättade håret inte bara en gång utan hela två gånger! När jag skulle betala var jag beredd att få punga ut 40 euro. Vad blev då priset! Chockerande nog enbart 15 euro. I Sverige skulle man behöva gå till en usel frisör eller en gymnasieelev för att ens pressa priset till den nivån. Underbart. Sedan gick jag till biblioteket och såg att de hade Harward Business Review - en tidning som kostar multum att prenumerera på. Och inte nog med det: de hade flera års nummer tillgängliga för allmän beskådning. Därför kommer jag tillbringa flera timmar där för att förbättra mina akademiska förmågor. Så... man har ju fått uppleva två bra saker idag.

-----------------------

Också Ines har fått uppleva en bra sak - för en gångs skull. Hennes schema är så bra att hennes kurser aldrig krockar. Förhoppningsvis betyder det att det bara blir bättre för henne nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0