La Vita É Bella - kan man ibland säga

Ibland undrar man varför dagarna måste vara så roliga och intressanta ibland. Som igår. Först hade vi en lektion där vår lärare helt plötsligt - från ingenstans - sa att han kunde lite svenska. Herrejösses tänkte jag (med en viss grad av censurering) och undrade om inte världen vänts upp och ned nu när till och med en italienare kan lite svenska. Men i alla fall, efter föreläsningen åkte jag och några till till den närbelägna sjön som heter "Maggiore-sjön". Där kunde vi - i början av oktober - bada i en sjö som hade samma temperatur som ett svenskt sommarbad. Jippi! Och till det spelade vi volleyboll och det gick sådär för mitt lag (ni som har spelar den sporten mot mig innan borde veta att min bollkänsla är lika dålig som Sverige är ett långt land). Efter volleybollen tog en tysk kille fram sin öl - fem liter i en burk. Och han tvingades öppna den så pass att allt skulle drickas upp på plats. Därmed hade vi en rolig period i och med att åtta personer skulle dela på fem liter. Prost! Till sist åkte vi hem och på kvällen såg jag och tre andra på en italiensk film. Då jag inte förstod så mycket (non posso conoscere bene italiano) tendarade jag att skämta ibland  och vi skrattade mycket, mycket. Så... dagen var mycket lyckad och bevisar verkligen att man är här i Italien för att leva la dolce vita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0