I'm not afraid of dying - I just don't want to

Skämt i all ära - men ibland kan man bli alltför paranoid bara av att höra vad andra snackar om. Ett exempel på detta är de alla konstiga sätt som man kan dö på. Man kan dö genom att bli begravd på en kyrkogård (tänk er vilken rubrik som kan uppstå: en man hittades död på kyrkogård), drunkna på en vattenpöl, drabbas av en så elak roadrage att man bränner sig själv till döds, och så vidare. Ja, inte ens i sin egen säng är man säker från döden; den kommer krypande upp mot en och man kan inte göra något åt det.

Av denna anledning tänker jag på vad som skulle hända mig om jag ramlade på ett bananskal vid en ravin (eller retar KA en gång för mycket). Själv tror jag inte på livet efter döden så jag skulle nog bara sluta att existera. Men samtidigt kommer jag ju missa min alldeles egna begravning och får därför inte se vilka låtar som tillägnas mig. "Highway to hell" skulle vara bra - men eftersom det är en av de mest populära begravningslåtarna undrar jag över vem *** som vill vara copycat på sin egna begravning. Samtidigt funderar jag över hur folket kommer att minnas mig, hur många som kommer att gråta över min förlust och hur många som jublar (hoppas att verkligen inte att det händer). Jag hoppas väl att det inte är alldeles för många av mina gäster som blir helt förstörda den dagen, för det som händer händer och därför är det "bara" att acceptera att jag inte finns mer och gå vidare - samt minnas de goda stunder som man har haft med mig.

Men dessa frågeställningar kommer - om jag har tur - inte att aktualiseras på flera år: jag har nämligen planerat att börja jaga vid de sälla jaktmarkerna när jag är som allra minst 130 år gammal. Dock är jag medveten om att olyckor lätt kan uppstå. Därför vill jag säga att jag inte är rädd för döden - för när den väl kommer, kommer jag inte ens kunna känna ångest över att vara just död. Det är bara det att jag verkligen inte vill dö - någonsin. Jag vill leva för evigt.

"I'm not afraid of dying - I just don't want to" 

-------------------------------------

Jag läste nyligen om han som krossades under 4 ton jord på en begravningsplats. Med all respekt för honom och hans anhöriga, men min NPK-sida fick för mycket frihet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0