Jag är en riktigt djup kille

Hej. Som ni säkert sett har jag börjat gå in på mer djupa och personliga inlägg. Det beror inte på ren idétorka, utan bara att - om någon skulle ha missat det - att jag är en riktigt djup kille. Och detta har jag alltid varit och kommer så alltid att vara.

Jag har alltid setts som den djupa killen. Det minns jag från gymnasiet när vi skulle skriva upp tre egenskaper om alla våra klasskamrater. Föga förvånande var det många som beskrev mig som en djup kille. En tjej blev - vilket jag förvånas över än idag - avundsjuk på detta och sa rent ut "Ska vi inte byta hjärna?" Vad ska man säga om en sådan sak?

Men det har ju också påverkat min relation till omvärlden, för jag har aldrig direkt hängivit mig åt det som medelsvensson ska göra. Jag sportade bara sporadiskt som liten och jag har, vid min gud, knappt ens ögnat igenom sportsidorna. Istället har jag blivit kung på Mario Kart 64, drömt mig bort till hur Endor skulle kunna se ut, och spånat mångt och länge till hur en perfekt värld kan te sig. Just det sista är min drivkraft till att lyckas med mina studier till den grad att mängden VG överglänser de andra betygen: jag vill nämligen in till diplomatprogrammet för som diplomat tror jag att jag kan förändra världen.

Jag gillar som sagt djupa diskussioner och kommer alltid att göra det. Men det händer ju alltför sällan. Bara nån gång har det inträffat den senaste terminen, vilket jag tycker är lite synd. Annars har jag inte så mycket att tala om. Jag skulle kunna se sport, men har ingen tv, och jag skulle kunna sporta, men jag har ingen bollkänsla [än så länge]. Så då är det ju upp till mig att forma min framtid va? 

Trivs jag med att vara djup då? Självklart, för det är ju sådan jag är. Och jag kan säkert hitta ett sätt att använda denna personlighetsdrag för att komma dit jag vill. Jag har ju som sagt många styrkor, och då ska man ju använda dessa. Enklare än så är det inte. 

--------------------------------------

Jag gick ut igår och jag måste säga att det var en riktigt bra kväll. Dock drack jag knappt en droppe alkohol för jag ville vara i toppform idag, för det är ju tentadags imorn (lördag). Eller, för att stjäla Ericas catchphrase: "stupid tenta" 

Tack Ida för att du berömde bloggen :)

Kommentarer
Postat av: erica

stupid allt =P

2009-05-05 @ 13:57:38
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0