Nu är jag på plats med alla politiker och jag vill vara som dem

Nu sitter jag på plats i Karlstad och blickar drömmande på hur alla dessa tyckare kan formulera sig. De hittar alltid orden lika lätt som att jag skulle hitta datorn som just nu sitter framför mig. Detta går verkligen inte hand i hand med hur det fungerar för mig. Jag måste nämligen välja mellan att välja rätt ord eller att formulera dem på ett välartikulerat sätt. Om jag tänker på att framföra min mening så att folk förstår kommer jag inte använda tillräckligt bra ord för att kommunicera fram vad jag menar (för det är då som folk måste fråga vad jag menade). Men om jag yttrar mig som jag tänker kommer folk att fråga vad jag sa. Så... life's a bitch. Men jag får göra mitt bästa för nu när alla är på hugget ska jag inte vara ett offer för något som jag kan ändra på. Eller hur? Då ska jag kämpa

Sedan är jag stolt över att jag kunde gå fram till talarstolen idag - även om det bara var en övning. Jag har inte fått ett sådant sådan rus som nu på länge.

----------------------------------------

Och jag måste börja koncentrera mig. Som ni alla vet är jag en dagdrömmare och med ett möte som håller på i, gud vet vad, trettiofemtinio dagar, så kan en endaste mening vara skillnaden mellan att förstå vad som sägs och att helt missa det. Därför måste jag skärpa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0