Nu är jag hemma igen - och det var en alldeles underbar helg

Förra året missade jag som bekant tre fjärdedelar av FUM:en. Jag låg istället i hotellrummet och plågade mig med de b-filmer som tyvärr fanns att tillgå. Därför har jag längtat efter årets upplaga av konferansen - och jag tyckte om varje sekund.

Vad fick man göra då? Rent profesionellt fick jag agera röstboskap. Jag fick order uppifrån att rösta på något och det var det som jag röstade på. Att säga annat var inte att tänka på för vi var så illa tvungna. Och då rösten var fri röstade man som de andra för då hade man vant sig vid att robotmässigt följa andra att man inte brydde sig om vad som sader. Så är det.

Vad hände förutom det? Man fick sova på hotell, gå på en bankett som var alldeles för härlig för att man skulle förtjäna det (det var länge sedan jag skrattade så mycket), och - viktigast av allt - umgås med de förträffliga kamraterna i styrelsen som följde med uppåt.

Allt var förträffligt - och om jag faktiskt börjar intressera mig för den nationella studentpolitiken (jag bryr mig mer om den lokala och den internationella politiken) kan jag faktiskt överväga att åka upp till nästa FUM [om nästa styrelse tillåter mig att göra det]

-------------------------------------------

Annars kommer jag att Fritzla dem.

Kommentarer
Postat av: K.A.

Daniel! Skriver du kamrater en gång till, vet jag inte vad jag gör med dig! I öster har de kamrater i väster har vi soldater!

2009-05-11 @ 13:35:38
URL: http://snyggeka.blogg.se/
Postat av: erica

tsss... här är det jag som bestämmer vem som fritzlas =P klart du får följa med nästa år också, nemas problemas, om inte annat får du JÄTTEgärna ta min plats =P

2009-05-12 @ 10:09:38
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0