Min yrkesskada från kåren är att jag vågar föra fram mina åsikter

Jag har blivit yrkesskadad av att vara kårengagerad. Det är inte bara för att jag reflexmässigt bedömmer varje kursplan som jag tar del av, utan också för att jag har utvecklats som person. Detta syns inte minst genom att jag vågar ta ställning i profesionella frågor och samtidigt argumentera för dessa i vad man kan kalla det motvind. Nu har jag, som bekant, drivit en fråga som fick mig att vara ensam om åsikterna bland en mycket diskussionslysten grupp av människor. Innan skulle jag nog ta svansen mellan benen och hålla tyst, men nu var jag nog den som ställde till med mest besvär (kommer till det sen). Modigt, inte sant? Och nu har det blivit politik på högsta nivå. Retoriken spetsas rejält, och veckans årsmöten kommer vara mycket underhållande. Så jag vill ännu en gång tacka alla som gjort mitt utbildningsbevakande engagemang möjligt - tack vare er har jag utvecklats som person.

----------------------------------------

Att ställa till med besvär i möten är bra. Detta beror på att Marcus "Dodde" Wallenberg tyckte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0