LTTE har äntligen gett upp efter att ha dödat 70 000 människor

Nu är det dags för politik för igår hände något som jag har längtat efter: att Sri Lankas inbördeskrig tar slut. Nu har nämligen LTTE (förut kallade de tamilska tigrarna i svensk press) gett upp och avbryter därmed de blodiga striderna. Varför är jag glad för att de gett upp? För att jag verkligen inte anser att rebeller som med vapen vill skapa förändring är värda att stödja. Allt de har gjort är att ha dödat uppeimot 70 000 människor under ett par deceniers tid, när de kunde gå den fredliga politska vägen. Rebeller får aldrig stöd från undertecknad. Och nu kan jag äntligen sjunga fredens sång igen.

----------------------------

Gud vad jag måste bli mer aktiv. Jag är nog en mästare på att reagera, men som man måste man - om jag förstått det rätt - mer eller mindre agera.

Kommentarer
Postat av: Johan Wahlberg

Det var inte dig jag syftade på när jag pratade om player. Minns inte ens att du skulle ha sagt det till mig nån gång. Men nu vet jag din tolkning av ordet och som jag skrev i min blogg:



"Om dem med player menar att jag har många tjejer runt mig som känner sig trygga i min närhet så kallar jag mig stolt för player kan jag lova...."

2009-05-18 @ 12:55:54
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0