Jämfört med vissa andra är mina skulder bra

Jag, som går på studiemedel, tänker på hur mycket som jag kommer att bli skyldig csn. Det är inte ensiffriga siffror om ni förstår vad jag menar. Däremot är jag glad över att jag inte gör dumma saker som skulle utsätta mig för en helt onödig skuldbörda. Då tänker jag på den fulla tonåringen som i min stad kastade en tom vodka-flaska på Nordeas skyltfönster, vilket innebar en skuld på 40 000. Där kastade han bort en hel termins försörjning (om man går efter min budget). Men samtidigt kommer detta inte ens vara nära de som går på nätbedrägerier. Jag läste till exempel om en femtio årig kvinna som trodde sig kunna vinna 2 miljoner kronor och lånade 400 000 kronor på att ta ut detta. Hon insåg först senare att hon var lurad och hon kommer nog aldrig få tillbaka pengarna. Tänk bara; att få en sådan enorm skuldsedel till absolut ingen nytta. Får man ingen ångest? Nåväl; då tänker jag mig att csn inte är så farligt. Jämför man mig med dessa två människor investerar jag pengarna i något bra.

------------------------------

Nu är jag på plats på fum och nu ska jag bara tänka så som jag är förväntad att tänka. Nivån är långt över mitt huvud, men om inget annat lär jag mig något till nästa gång (eller när jag går in till den riktiga politiken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0