Jag har tjänat så in i helvete på kårmedlemsskapet

Snart är det dags att bänka sig framför TV:n likt en fotbollsmatch för då kommer riksdagen att rösta om kårobligatoriet. Antagligen försvinner obligatoriet eller så gör det inte - men hur det än går måste jag erkänna att jag tjänat otroligt mycket på att betala 300 kronor per termin. För det första har jag utnyttjat rabatterna riktigt hårt. Enbart med hjälp av det 90 procentiga avdraget på office -07 lyckades jag spara in minst 5000. Utöver detta har jag som bekant varit kåraktiv och efter detta året har jag tjänat in ungefär 3000 på dessa styrelsebataljer. Och för det andra har jag defenetivt säkrat min och andras utbildning. Kåren har stoppat många galna idéer från ett antal lärare (vilket jag tror att alla kårer gjort i alla lärosäten). Så om inget mirakulöst sker och obligatoriet avskaffas kommer jag att fortsätta att vara just medlem - jag förlorar alltför mycket på att inte vara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0