Den goda vetten och etiketten är ett måste att följa

Kalla mig gärna småborgerlig, men jag anser att om det är något som man ska hålla sig till är det vett och etikett. Annars gör man saker som både får folk att fnissa åt en och ta illa upp vid sig. Detta syns inte minst på fester där alla kollar hur man beter sig. Står det till exempel att man ska ha kostym på sig så är det så man ska klä sig. Annars visar man total avsaknad av respekt för värdarna. Bordplaceringar ska man hålla; man ska alltså sitta på samma plats som man är placerad under hela festen. Annars kan man lätt få de intillsittande gästerna att känna sig åsidosatta eller dumma. Och den sista tårtbiten eller den sista kakan ska man avhålla sig från att äta för annars blir man sedd som ett tårtmonster. Ja, det är mycket som man ska kunna göra för att hålla sig till den goda etiketten. Själv är jag inte ens hälften så bra som jag vill vara - men jag gör mitt bästa och därför förutsätter jag att alla andra gör samma sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0