Att inte vara politiskt korrekt är skoj - speciellt med Fritzl-sånger

För några veckor sedan läste jag om termen "PK" på sydsvenskans söndagsbilaga. Där stod det att PK på något sätt har blivit en förolämpning som nästan alla vill undvika att kallas. Men vad betyder det då? Politiskt Korrekt: att man är just politiskt korrekt. I dagens Sverige har det alltså blivit inne att säga och tycka saker som alla nödvändigtvis inte kommer att tycka om. Själv anser jag mig inte vara särskilt NPK (motsatsen till politiskt korrekt vilket i sin tur betyder Icke PK). Jag förhåller mig som sådan att om jag helst undviker kontroversiella definitioner och ämnen. Men samtidigt anser jag att det kan vara roligt att vara NPK ibland. Ett exemel på det är hur jargongen kunde bli i bilen på väg upp till Karlstad. Alla pratade om Fritzl och att fritzla någon. Om ni undrar är Fritzl ju den äckelmannen som spärrade in sin dotter i sin villa i 24 år och förgrep sig på henne så mycket att de fick barn. Det är så sjukt att man måste skämta om det för att behålla förtroendet för att världen faktiskt är frisk. Därför lägger jag in mitt bidrag till Fritzl-debatten  genom att publicera en skönsång (vars melodi är hämtad från Madonnas "Mr. DJ")


Hej Mr. Fritzl    |    light the basement on    |    I want some hanky panky

‘Coz when the music stops    |    I never want to stop    |    It's like you drive me pregnant

Brothers    |    And my sisters    |    Are my children

Fritzl    |    makes my family    |    come together

samt första raden i "If you want to be my lover" från Spice Girls

If you want to be my Fritzl   |   You have to be my dad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0