Undvik Zinzino - jag övertygades om företagets förträffliga tvivelaktighet

Jag måste säga att jag älskar äventyr. Om inget exceptionellt händer har det bara varit en vanlig dag och då är dagen inte värd att komma ihåg. Dock önskar jag att gårdagens inledande tre frjärdedelar var mycket trevligare. 
Jag lurades nämligen iväg av en kompis till en konferens om personlig utveckling. Han sa att det skulle vara spännande så jag hängde med. Tyvärr gölmde kompisen nämna att det var kaffeföretaget Zinzino som sponsrade utbildningen. 
Zinzino är nog ett av de värsta och mest sektliknande företag som jag har stött på. De segmenterar (ekonomisk term för att rikta in sig på) sig mot människor med för lite fritid som sysslar mycket med personlig utveckling. Genom att argumentera för att zinzino ger förvärvsfria inkomster och chansen att nå sin och inte andras dröm lyckas de lura över mångt och mycket motiverade försäljare. 
Problemet är bara att metoderna är så spyfärdigt avskyvärda att till och med Maud Olofsson skulle kräva en statlig styrning. För det första använde motivationsexperterna sig av exakt samma medel som Jehovas Vittnen. Folk som hade lyckats kom upp på scen och förklarade hur de hade nått sådana framgångar. Jehovas Vittnen skulle inte vara ännu sämre utan där skulle de få folk upp på scen som lyckats hjärntvätta kamrater. För det andra berättades det om att man måste sätta upp exakta mål och att man måste ta ziljoner nej för att få ett ja. Detsamma gäller för det nyss nämnde sektorganet - genom att förpesta miljoner människors liv genom envisa dörrknackningar lyckas de kanske hitta en svag själ som de kan snärja in i fördärvet. 
Det värsta var dock inte att mina kamrater trodde på detta - utan att de med alla medel försökte få in mig i svängen. De gick till och med så långt som att kritisera min egna personliga målsättning och hävda att mina mål är värdelösa - just för att få in mig i detta diaboliska kaffeföretaget. Jag menar; sådant kan göra människor till ovänner för livet men det verkar de inte bry sig om. Så jag hoppas vid deras gud att de inte går på mig igen med detta högst tvivelaktiga säljkoncept. 
Nej. Om det är någon slutsats som jag kan dra i detta mastodontinlägg är att ni ska undvika allt som har med profit- och utsugarföretaget Zinzino att göra. Era liv är tillräckligt värdefulla för att inte dras ned i skiten.  

Kommentarer
Postat av: Mr. Gediget

Jag har en kamrat som gått med också. Skulle absolut vilja påstå att du har rätt i sak. Det är verkligen påfrestande, och att man ses som "förlorare" för man inte är med. Bra att du med stod på dig. Gjorde jag med.

2009-07-13 @ 23:37:45
Postat av: Nils

Hur jävla sjuk i huvet kan en människa bli. Har jobbat med Zinzino i 3 månader nu och bättre och framför allt seriösare företag har jag aldrig stött på under mitt 25-åriga yrkesliv. Jag kan bara säga att det enda som är värre än folk som är fullständigt felinformerade är folk som inte vet att de är felinformerade. Ta reda på info innan du spyr galla helt felaktigt jävla idiot.

2010-12-17 @ 23:34:23
Postat av: Ann

Du är en negativ person som inte är självsäker. Om du tyckte det var jobbigt, kunde du väl lika gärna lämna stället direkt du fick höra att det handlade om ZinZino.



All försäljning handlar exakt om det ZinZino pratar om, eftersom du inte tyckte om det måste du vara en negativ person som inte ser några möjligheter utan stör sig på varenda sak du ser och inte ger saken någon chans.

2011-04-14 @ 20:21:18
Postat av: Lisa

Jag har observerat lite gran i min bekantkrets hur de jobbar. De som är med har en attityd som om de är perfekta människor. De blir matade med detta hela tiden. De som inte vill vara med anses som värdelösa, svaga m.m. som Nils och Ann här ovanför illustrerar. Alla ses som möjliga pjäs i deras stora spel. De börjar med att bjuda på en kopp kaffe på en såkallad hälsomöte. Allt går ut på deras förhoppning att bli rik, som bara några få lyckas med - på bekostnad av dem som förlorar pengar på t.ex. kaffemaskinen som kostar 3900kr. Samma maskin kostar en tusenlapp på den internaionella marknaden.

2014-02-19 @ 11:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0