Jag skulle verkligen vilja träffa sångaren i gruppen Bo.Da

I min dator finns en cd med historia. Inte så mycket som en skiva i fysisk bemärkelse, utan mer som en massa nollor och ettor i min hårddisk. Det var nämligen en av mina bästa internationella kompisar som bara bestämde sig för att återse min stad och mig (det blev ett kärt återseende och många uppdruckna ölglas, men det är en annan historia). På Barcelonas flygplats satt han brevid en enligt hans utsago snygg tjej. Självklart började han tala med henne och fråga vad hon gör för något. Hon sa att hon är sångerska och spelar på flera festivaler i Europa. Och för att visa sitt försäljningssinne tog hon upp hennes senaste skiva - "Bo. Da plays Madonna in Jazz" - och sålde det till min kompis. Han hade med sig skivan hit och lät mig bränna den medan han återgav denna fantastiska historia. Sedan dess har jag kvar den i datorn, evigt påminnande om att världen ibland är så underbar att vad som helst kan hända. Därför önskar jag att träffa sångerskan när jag är där på min utlandstermin, så att jag kan berätta historien och tacka henne för skivan. Vem vet, hon är riktigt bra så hon kanske säljer en till skiva till mig. Man kan alltid hoppas. 

-----------------------------------------

Självklart letade jag upp några länkar om detta band. 

Detta är en artikel om dem: http://www.madonnatribe.com/idol/boda.htm

Detta är deras Myspace-sida http://www.myspace.com/bodajazz

Och detta är deras Youtube-sida http://www.youtube.com/bodajazz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0