Jag och kårobligatoriet

Hej. Det känns som att jag måste bloggbetrakta detta med kårobligatoriets avskaffande för detta är något som verkligen eldar upp mig. Inte så att jag är emot att obligatoriet avskaffas, men bara anledningen till detta får mig explodera likt en gammablixt. "Kåren är inte modern och det låga deltagandet i årsmötet är ett bevis på att kåren inte gör något" heter det. Humbug säger jag. Kåren gör verkligen en massa för dina medlemmar och jag skulle kunna sitta här fram tills herrmiddan (som jag defenetivt INTE vill missa) och rabbla upp bra saker om Kåren håller på med. Själv har jag mångt och mycket försakat mina chanser till sommarjobb för att hjälpa kåren och det är verkligen fler än jag som gör exakt detta (vissa försakar också studier men på något sätt klarar jag mig nästan alltid med VG så jag är trots allt nöjd). Vad är då tacken? Totalt ointresse. Detta är, enligt vad jag personligen erfar, deprimerande. Men man måste ju gilla läget och hitta en lösning. 

Min kår har tagit ställning till att inte tycka något om obligatoriets avskaffande. Så länge som studentinflytandet garanteras så är det inga problem att tvånget försvinner. Detta har jag verkligen inget emot utan detta är vad jag tror på. Om någon frågar mig om jag avskyr avskaffandet kommer jag säga att jag inte tar ställning i frågan. Men om någon säger att kåren inte behövs [och ännu värre, att kåren inte gör något] - då ska den personen se på fan och höra om vad jag och många andra har offrat för att den personen har fått den kvalitativa utbildning som den faktiskt har!

------------------------------------------------

Tack lasse för att du lärde mig en ny sak. Inte visste jag att skrivbordet finns på [win+d] och att den här datorn enklast nås med [win+e]. Det känns pinsamt att jag inte lärt mig detta trots tio års dataanvändande :P 

Kommentarer
Postat av: Maria

Tänk om världen hade haft fler som dig Daniel.

Du är en klippa och studenterna på HKr ska vara tacksamma och glada över att du valde att börja plugga just här. Jag är det.

2009-03-11 @ 08:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0