Jag börjar följa allt fler bloggar

Jag har upptäckt att jag mer frekvent börjar besöka andra människors bloggar - till och med sådana som jag via min sida inte direktlänkar till. Det är väl för tre saker. Den första anledningen är att man får lära sig mer om personen i fråga. Vad säger mer om en själv en ens egna tankar? Inte mycket. Anledning nummer två är att jag får inspration till vad jag själv ska skriva i min blogg. Jag letar som sagt efter djupa ämnen och om det är någon som ger mig spännande uppslag kommer jag defenetivt att stjäla idéen. Den sista anledningen är att jag vill försöka utläsa någon slags information om mig. Om jag lyckas hitta något som indirekt kan länkas till vad jag har gjort kommer jag ju veta en del av vad den personen tyckte om mig i den givna situationen. Tack vare detta har jag fått fortsatt kraft att skriva på min blogg - för Saras ord om den kommer alltid att förgylla min dag (fast å andra sidan har KA inte via sin blogg erkänt att jag är gud så jag är fortfarande bitter). Så av dessa anledningar läser jag andras bloggar.

Men det finns väl några kriterier till att jag vill läsa personens blogg. För det första; det ska vara någon som jag träffar mer eller mindre någolunda regelbundet. För det andra; personen ska uppdatera sig blogg ofta. Annars läser jag den inte. Och för det tredje; det ska vara spännande läsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0