Jag är nu officiellt en nörd

Länge har jag fruktat att dagen skulle komma men nu är det bevisat: jag är officiellt en nörd. Jag misslyckades nämligen på det mycket enkla testet att koppla ihop ett namn till ett annat. Det var nämligen som så att en tjej frågade en kille om han visste vad explorer var. Direkt kopplade han ihop det med just webbläsaren "internet explorer" vilket betyder att han är en nörd. Om han inte ville spela i samma ilga som Steve Urkel skulle han ha svarat vodkan "Explorer vodka".
 
Hur kommer jag in i bilden då? Jag tänkte också på internet explorer när tjejen tog detta så då borde jag kvalificeras som en nörd.

Men till mitt försvar måste jag ju hävda att jag inte är en vodkadrickare. Jag dricker helst öl och ibland vin. Men i alla fall; att köpa vodka är på tok för dyrt för mig och om det bjuds (vilket jag inte tackar nej till) brukar det vara av ett annat märke. Så jag kanske inte är en nörd trots allt.

----------------------------------------------

Var med på en tävling igår och vann ett usb-minne. Nu har jag tre sådana. Hurra!

Och jag orkar inte plugga nu. Är hungrig som en jätte som fastar trots att han äter ett ägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0