Högskolan förtjänade inte kritiken

Idag på stans lokalste lokaltidning lyckades jag hitta kritik mot min högskola. Kritiken bygger på att den lägger ned utbildningar som näringslivet särskilt efterfrågar. Det är bara det att högskolan verkligen inte har något val. Ekvationen för få studenter och växande förlurstsiffror gör det inte attraktivt att försöka hålla ett Titanic-sjunkande skepp flytande. Därför anser jag att det är felaktigt att någon från mitt lärosäte inte fick chans att kommentera denna artikel innan den släpptes in för tryck. 

---------------------------------------

Förresten känner jag mig piggare denna morgon och jag tror inte att jag kommer riva halva kåren om igår. Nån som har tips för att snabbt och effektivt ta sig ifrån det sömnstinne zombieliknande tillståndet?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0