Detta är dagen som gick

Gud vad trött jag är efter att dagens agenda har blivit genomgången. Föreläsning, årsmöte, läxläsning och och mycket hård och personlig diskussion är verkligen mer än vad man tål. Därför skulle jag vilja boka en semester till min kära säng men det går tyvärr inte, för jag har fler saker på gång. 

Dock tänkte jag bara påpeka att jag måste sluta kolla ned hela tiden. Det har ni kanske sett när jag promenerar eller när jag sitter ned, att jag aldrig vinklar huvudet uppåt. Problemet med detta är att jag hela tiden underkastar mig andra människor då detta anses som ett tecken på dåligt självförtroende. Man får ju bra självförtroende av att kolla uppåt. Samtidigt har jag sett att jag, när jag sitter ned, har ögonen fixerad på samma höjd som ...något som kan orsaka missförstånd om jag inte snabbt upptäcker i vilken höjd jag kollar på och vrider bort blicken. Det ger mig ofta ångest för att jag aldrig lär mig, men någon gång ska det ju ske. 

Jag pratade också inför årsmötet och efterföljande eftermöten. Trots att jag gått en kurs i retorik känns det ovant att ställa sig inför allas dömmande blickar. Men jag försökte göra mitt bästa och egga upp de som kanske behagade sig att lyssna på mig. Om inget annat var det bra träning. Träning är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0