Det är så tråkigt att plugga att jag vill göra roligare saker istället

Nu är det bara två dagar kvar till helvetesprövningen som kallas examination och jag är inte alls redo för utmaningen. Jag menar; det är så tråkigt att plugga. Vi ska öppna läroboken, försöka memorera orden och skapa oss en helhetsbild. Till det ska denna holistiska synbild vara korrekt. Jag avskräcks verkligen av det då det finns så mycket annat roligare att göra. Jag kan tillbringa meningslösa timmar på fejjan, läsa in mig på SFS:s verksamhetsplan eller störa kontorsgrannen (som idag har en så fullbokad kalender att en ljudisolation förmodligen är den mest träffane liknelsen). Ja, jag kan göra allt annat än att plugga. Men det kommer jag ändå göra - för jag siktar som sagt på ännu ett VG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0