Därför självironiserar jag hällre än att raljera kring andra

Hej. Jag tänker på alla självironiska inlägg som jag skriver. De kan faktiskt gå över gränsen för ren sedlighet ibland och hör inte hemma bland något som mina arbetsgivare borde läsa. Men vad gör det, för jag gör det ju endast av en orsak: att ni ska ha det skoj. Jag skulle ju kunna ironisera kring någon annan person som jag känner och kommentera deras små irritationsskapande personlighetsdrag, men det gör jag inte. Orsaken finns i Magdalena Ribbings otroligt underbart användbara bok om etikett: "Skrattar man åt någon annans bekostnad beter man sig drulligt och fel, skrattar man åt sina tillkortakommanden gör man rätt". Och som ni säker sett i min blogg är det ju, som jag förde fram i inledningen, det senaste alternativet som jag väljer att publicera. Därför gör jag rätt. 

Risken är ju att någon tar dessa inlägg på för stort allvar och börjar tappa respekten för mig. Egentligen ska jag ju inte bry mig för jag vet ju om att jag är kompetent och att jag alltid ställer upp för folk (oavsett om det är gratis eller ej - men helst ej). Därför är det mest synd om de som efter att läsa mina självironiska texter just tappar respekten. 

------------------------------------

Tyvärr kan jag inte komma på något som toppar mitt inlägg om sydsvenskans filmskribenter. Det är nämligen inget som retar mig så mycket som dem. Möjligtvis ungjävlarna som hela tiden kastar sten på räddningstjänsten i Rosengård. Dessa skitungar är så förstörda att inte ens Lars Ohly kan förvärra situationen. Jag menar, om det ens finns något straff som de maskerade snorungarna ska få är det offentlig aga. Inte en sådan spanking som folk vars artistnamn är Biatch älskar - utan den formen av smisk som skulle få Reinfeldt att bli konverterad till kommunismen.

Kommentarer
Postat av: sara

Det här var så jäkla roligt... Jag håller med dig, in med offentlig aga..

Hell to the ya..

hade även velat se Reinfeldt som kommunist... hihihihi=)

2009-03-20 @ 08:15:00
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-20 @ 08:18:14
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kan berätta att jag träffade några av dessa skitungar idag på en gymnasieskola i malmö... Jag höll på att köra upp kurskatalogen på tvären där solen inte skiner på dom...

2009-03-20 @ 23:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0