Jag är en riktig charmör - och hur kan man använda det?

Helgens bästa konversation:


Kassörskan på systembolaget: Tack för att du visade legget men tyvärr har vi slut på godiset
Jag: Det gör inget. Jag är ändå inte gammal nog för att slippa visa legget
Kassörskan: Det gör jag också, även om jag är ett år yngre, eller vänta, ett år äldre
Jag: Det märks inte för du ser ut att vara två år yngre
Kassörskan (till damen som står bakom mig): Han är en riktig charmör och vet precis vad han ska säga



Jani, det säger nog mycket om hur jag är som person; jag försöker alltid att säga de bästa sakerna som situationen kan utkräva. Jag kan, utan att behöva det, göra allt för att - som man kallar det - charma andra personer. Den enda orsaken till det är att det leendet som kan följa upp "charmoffensiven" gör mig glad. Till exempel log jag mycket åt denna konversation som jag skrev upp i början av bloggen. Så hur kan jag utveckla detta? En möjlig lösning är att jag kan hitta en tjej som gillar en kille som mig. Det kan kanske bli svårt för - om man tolkar facebook-undersökningen - att det är fler tjejer som vill ha en snäll och omtänktsam kille än en charmör. Därför måste jag väl - gud förbude - gå och bli snäll. Hjälp!

--------------------------------------------

Ironivarning utfärdas på de sista två meningarna.

Och Ola: tack vare ditt pianospelande blev underhållning väldigt bra!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0