Mitt kårengagemang har varit mitt livs resa som gjort livet spännande

Ibland hatar jag mig själv för att jag kan bli så spelberoende. Det börjar med att jag laddar hem ett roligt spel - och så vips så fastnar jag. Jag kan nämligen inte slita mig ifrån den verklighetsflykt som spelet ger. Spelet fungerar som erdofiner - går inte att slita sig ifrån.

Men det säger kanske inte så mycket om mig. Bara det att jag alltid vill ha spänning i tillvaron. Jag klarar nämligen inte av helger där jag inte gör någonting. Istället vill jag resa iväg, ta första bästa buss och hamna någonstans där jag aldrig varit innan.

Livet är fyllt av sådana stunder när sådana tankar dyker upp. Men samtidigt finns det otroligt många tillfällen när ens liv faktiskt blir spännande. Detta kan man säga att kåren har hjälpt mig med. Jag har via mitt kårengagemang rest mycket, träffat mycket folk, pratat inför många människor och deltagit i oräknerigt antal möten. Med andra ord - mitt liv har varit riktigt spännande tack vare Kåren.

Kunde jag inte ha upplevt denna spänning på andra sätt? Säkert hade jag det. Jag hade blivit antagen till ekonomstudier i både Lund och Göteborg men valde detta lärosäte nästan enbart för mitt kårengagemang. Ångrar jag mig? Kan jag knappast göra. Livet är ju fyllt av val och eftersom man inte kan ångra ett val får man ta konsekvensen av sitt agerande och gilla läget - vilket jag gör.

Därför rekomenderar jag verkligen er läsare (som inte redan är med i en kår) att engagera er - nu på direkten. Tänk bara på hur jag har utvecklats, och då kommer kanske ni att utvecklas ännu mer =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0