Ibland är folk bara löjliga - nu vill döpa om sig till rent ut sagt löjliga namn

Att byta namn har alltid varit inne. Det märks inte minst genom att Aftonbladet berörde detta ämne i en helt onödig artikel. Jag menar; vem fasen bryr sig om att folk vill skämma ut sig genom att döpa om sig till något hemskt och förfärligt? Det finns ju mycket annat att läsa om. 

Men visst, jag förstår att folket vill känna sig speciella genom att välja ett ännu speciellare namn för sig själv eller sina barn. Fast det finns ju gränser. Tar man till exempel namnet Gnuggarhäst ska man inte förvänta sig att folket respekterar en. Och ännu värre blir det om man exempelvis börjar kalla sin son för Lotta... Då har barnet dömts till väldigt många år av hyckleri och mobbning.

Fast så länge som namnbytet håller sig inom rimlighetens gränser är det välkommet med ett sådant. Själv funderar jag på att döpa om mig - men bara till den graden att placeringen för mitt mellannamn och mitt tilltalsnamn (det blir enklast så - men tanke på flygbiljetter och sådant)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0