Det är pinsamt med löjliga bilresor

För flera år sedan såg jag en dokumentär som förde fram Amerikas fetmaproblem. Där såg man hur fetman spred sig genom att man rörde sig så lite som möjligt. En av dessa argument var att man körde bil var man än skulle - till och med till brevlådan som låg tio meter ifrån huset. Därefter hade min respekt för många amerikanare sjunkit räjelt. Problemet är bara att vi svenskar också kan ställa till mig riktigt löjliga bilresor. Bland annat skrev sydsvenskan att folk körde till andra sidan gatan, att man körde hundra meter och så vidare. Finns väl bara ett ord som kan beskriva detta och det är pinsamt. Av den anledningen är jag riktigt stolt över min far för så vitt jag vet gör han aldrig någon endaste löjlig bilfärd. Om han ens använder bilen är det för att det inte finns någon bättre lösning.

------------------------------

Jippi, nu när jag öppnar dörren känner jag att den härligt uppfriskande vinden för med sig en illaluktande gödsellukt. Det är knappast vad man vill få in till sin lägenhet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0