För femtio år sedan stannade Kubas klocka

Idag är det femtio år sedan som Fidel Castro tågade in i Havanna och körde ut den dåvarande högerdiktatorn Batista. Om inte vänsterledaren skulle bli en del av diktaturernas kreatur skulle datumet firas som en befrielsens högtid. Istället är dagens datum symbol för flera vänsteranhängares dubbelmoral. Ett exempel på detta är Lars Ohly som vurmar för den svenska demokratin samtidigt som han högaktar diktatorfamiljen Castro. Därför vill jag ämna en tanke åt Cubas befolkning och ber för att de någon gång ska få uppleva en riktig demokrati i sitt egna hemland. 

-------------------------------------------

Chavez är också värd att nämna. Gör allt för att underbygga Venezuelas demokratiska statsskick. Ibland räcker det med att man uppger sig för att vara vänster för att ens odemokratiska tankar ska högaktas. Ner med Chavez!  

------------------------------------------

ps. Tack Rickard din synpunkt. Nu har jag förtydligat min ståndpunkt i mitt inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0