En störtskön mingelträff som lockade fram samtalren i mig

Tack Futurum, framtidsdagens projektgrupp, student- och arbetslivs-gruppen på skolan och studentkåren för en mycket intressant och spännande upplevlse idag. Vi gick nämligen på en mingelskola där vi undervisades i den väldigt ädla konsten att skaffa kontakter. Ja, mingel är inget annat än något sådant. Annars skulle det vara djupa samtal och det har man inte tid med på stora mäsor (men utanför dessa situationer har jag alltid tid för det). Vad fick man då lära sig? Att om man ställer sig nära en person blir denne tvungen att inleda ett samtal med en. Och om man ställer sig för nära kommer man att bli ihågkomd som suspekt. Slutligen drog föreläsaren, som förövrigt är känd som Etikettdoktorn, upp hisssnacket (att hinna presentera sig medan man åker hiss) och avslut. Allt i allt var det en mycket lärorik upplevelse och jag hoppas få vara med på sådant igen. 

----------------------------------------------------------

Vår informatör tog åt sig äran för att ha kommit på idéen med mingelskola. Men för länge sedan (i vad jag tror det är min före detta blogg) kläckte jag idéen. Futurum-tjejerna har stått ut med mitt tjat - så nu blev det äntligen verklighet =D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0