Det var ett (fysiskt) misstag att gå ut

Jag var i valet och kvalet att gå ut till Kårens första disco igår. Det slutade med att jag begav mig dit. Tyvärr känns det i efterhand som att jag skulle stannat hemma. Jag orkade verkligen inte festa. Kände mig trött och seg, och var inte entuiastisk när jag samtalade med mina kompisar. En kamrat sa till och med "du är med vänner - du ska inte vara så reserverad idag!" till mig. Sett ur den synvinkeln var det ett misstag att gå ut; för när man är förkyld orkar man inte vara på hugget. Samtidigt är jag glad över att ha dratt mig dit. Jag fick som bekant träffa mina kamrater, inklusive en tillfällig gäst från en stad i Blekinge. Sådant skulle inte ha skett om jag stannat hemma. Så trots allt måste man offra sin hälsa för att träffa vänner 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0