Ännu en dag utan föreläsning - och jag orkar inte plugga

Nu när influensan gör sig påmind genom tidningsnotiser har förkylningsepedemin slått ut min och min klass pluggstatistik. Föreläsaren har nämligen fått halsont och kan därmed inte föreläsa för oss. Därför är vi ännu en dag utelämnade åt självstudier. I och för sig är det ju ingen skada; föreläsarens uppgift är att visa hur vi ska tolka boken på rätt sätt. Vi kan alltså klara av pluggandet utan honom. Förutsätt att man orkar, förståss. Kylan står utanför dörren och därför är jag inte hågad att ta på mig ytterkläderna och gå ut, med följd att jag missar att plugga med kamrater. Så vad måste jag göra? Tvinga mig ut eftersom jag inte har ett annat val. Men till en positiv nyhet; det är snart helg och då kan man ta sovmorgon. 

--------------------------------------------------------

Jag läser förnärvarande boken "Logik - en introduktion" av Bertil Mårtensson. Det var länge sedan som jag blev så fångad av en publikation som med denna nämnda litteratur. Allt prat om hur man ska tolka allt logiskt passar mig. Äntligen är det något som stimulerar hjärnan mer än filmer och Final Fantasy-historier. Därför kommer jag med glädje läsa ut boken - för att bland annat kunna diskutera användandet av ordet "eller" i logiska argumentationer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0