Två stressiga men rofyllda dagar

Nu kan jag äntligen göra det som lördagar är till för - att luta sig tillbaka i fåtöljen (...som jag dock inte har så det blir alltså bildligt talat) och njuta av dagen. Men idag är jag verkligen värd det för jag har inte fått en lugn stund. För det första var jag tre sorters värdar på framtidsdagen. Projektgruppen behövde min hjälp så jag ställde upp på allt vad de sa. Tyvärr missade chansen att mingla med utställarna och att gå på den föreläsning som jag ville delta i - men det var enbart en droppe i havet med tanke på vad projektgruppen har fått försaka. Men i alla fall, på kvällen blev det dags för banquette. Trots att den var tystare än andra sittningar var det inte svårt att trivas där. Jag satt brevid trevliga människor och hade skoj hela kvällen. 

Dagen efter åkte jag till Stockholm för att delta i en kick-off till den ekonomitävling som jag och min sektion ska anordna. SM i ekonomi heter den, för övrigt. Jag har inte gått runt i hufudstaden på kanske 15 år så det var magiskt att få beskåda alla landmärken. Slottet, riksdagen, svampen, La Roy, Dramaten, Kungsgatan och Drottninggatan, Gamla Stans trånga gränder och plattan på Sergels Torg - allt som jag läst om men inte sett. Kanon. Och kickoffen gick också bra. Även där träffade jag  många trevliga människor (och såg några snygga tjejer). 

Nu är jag som sagt hemma och med det vill jag mena att jag tog nattåget hem. Nu är jag trött men samtidigt glad över att dessa två dagar blev så lyckade. 2009 blir verkligen mitt bästa år. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0