Paulo Coehlo fick mig att göra en litteraturmässig tavla

Jag sitter med min punch och minns en rätt så pinsam sak som kan ha framställt mig som en alltför ensam och desprerat man. Det var nämligen så att jag skrev ned ett ytterst intressant citat från Paulo Coehlos underbara bok "Häxan från Portobello" på baksidan. Detta gjorde jag enbart för att jag, när jag väl författat ihop en hel roman, vill påbörja boken med ett citat från en känd författare. Själva citatet har jag glömt men det handlade om att man är som ensammast när man börjar känna sig ensam. Det sa så mycket mer om människan än 20 gamla poäng psykologi. Kruxet är bara att jag gav bort boken till en tjejkompis, som såg citatet och nämnde att det var rätt djupt.  Eftersom det var det enda citatet som jag tecknat ned måste hon ha trott att jag är helt isolerad från omvärlden och att jag verkligen lider av det. Detta lärde mig att om jag skriver ned djupa citat måste jag förklara vad jag menar för att undvika missförstånd. 

------------------------------------------------------------

Själva citatatet (som jag glömt bort) tillägnar jag bloggskribenten Johan [vars blogg handlar om hans verklighet]. Känn dig inte ensam för då känner du dig ännu mer ensam. Ta upp en bok, börja spela ett intstument, fastna I WoW - ja, allt för att ditt sinne ska stimuleras tillräckligt mycket för att glömma ensamheten. Du är ju kanske ensam i rummet, men du måste verkligen veta att du har många människor som delar rum med dig i sinnet och med vårat sällskap kommer du aldrig någonsin vara själsligt ensam i hela ditt liv!

---------------------------------------------------------------

Ny profilbild. Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0